zprávičky‎ > ‎

iSEN pokračuje aneb co jsme si vysnili

přidáno: 20. 12. 2011 5:33, autor: Lenka Říhová
Pozorným čtenářům neunikly informace o novém projektu iSEN, který se týká využívání nejmodernějších technologií ve výuce. Konkrétně je o tom, jak lze ve speciálním vzdělávání využívat dotykové tablety iPad a iPod Touch ve spojení s vhodnými vzdělávacími aplikacemi.
 
V květnu jsem na blog iSEN napsala tyto informace:
Chtěli bychom se stát komunitou rodičů, učitelů, terapeutů a všech ostatních, kteří sdílejí informace o tom, jak pomocí iPad, iPhone a iPod Touch pracovat s dětmi, které mají speciální potřeby.
Dovolte mi malou rekapitulaci po půl roce fungování projektu a pojďme se společně podívat, jak se náš sen daří plnit. 
Co pro to chceme udělat..
překládat články k tomuto tématu ze zahraničních blogů (je jich mnoho a je to pro nás velká inspirace)
V současné době je na blogu publikováno 81 článků, které velmi konkrétně přibližují odborné i rodičovské veřejnosti technické i výukové podmínky a možnosti práce s iPady. Návštěvnost blogu se pohybuje kolem 270 zobrazení stránek denně
psát příspěvky o svých představách, zkušenostech, přáních...blog je otevřený pro všechny (stačí požádat o přístup)
Pod příspěvky a nejvíce na facebookových stránkách probíhají diskuze k jednotlivým tématům, uživatelé zde pokládají otázky, odpovídají méně zkušeným, sdílejí své zkušenosti o užitečných aplikacích a práci s nimi
vyhledávat lidi a organizace, od kterých se můžeme více dozvědět o technické otázce využívání iPadů
Jsme ve spojení s předními odborníky, zabývajícími se implementací Apple produktů do škol, s lidmi, kteří nám nejen poskytují své zkušenosti, ale také využívají zkušenosti naše při oslovování dalších škol a organizací. Česká pobočka firmy Apple nás ocenila certifikátem "LightSchool" a její manažerka pro vzdělávání je s námi v úzkém kontaktu.
oslovovat vývojáře, protože chybí aplikace v českém jazyce
Naše zkušenosti inspirují další školy k zapojení iPadů do práce ve škole, tím, jak se rozšiřuje základna uživatelů a roste poptávka po českých aplikacích, je stále víc důvodů pro to, české aplikace vyvíjet
v novém roce plánujeme na blogu vytvořit rubriku "inspirace pro vývojáře", kde chceme shromažďovat svoje představy o aplikacích v češtině, které na trhu chybí.
pořídit iPady, iPody ...pro děti ve svém okolí, vyzkoušet je a dát zprávu ostatním
Občanské sdružení v současné době vlastní 6 iPadů a 1 iPod Touch, které jsou žákům speciální školy plně k dispozici. Dva z iPadů jsme získali sponzorským darem. Více než 10 iPadů zakoupili svým dětem (současným nebo budoucím žákům školy) rodiče a děti si je nosí sebou jako svou učební nebo komunikační pomůcku. Věřím, že po Vánocích přibudou další :).
hledat a zkoušet aplikace vhodné pro konkrétní děti (hodně toho za nás už udělali právě rodiče a učitelé v zahraničí)
Z prostředků sdružení bylo postupně zakoupeno a staženo z AppStore více než 600 vzdělávacích aplikací. Velká část z nich je recenzována na blogu a prakticky vyzkoušena a používána žáky ve škole i v rodině. 
poskytovat si navzájem radu, pomoc a zpětnou vazbu
Na blogu i facebookové stránce iSEN komunity nacházejí inspiraci speciální a běžné školy i rodiče dětí. Od rodičů vnímáme výraznou pozitivní zpětnou vazbu, přivítali bychom větší reakci a oboustrannou výměnu zkušeností z řad pedagogů. Naši zástupci uspořádali několik školení v Poděbradech i dalších místech.
pokusit se vytvořit systém sponzoringu a využívání grantových možností při získávání iOS produktů a aplikací
Občanské sdružení hledá zdroje, jak finančně provoz iPadů a nákup dalších zabezpečit. V současnosti jsou podané dva projekty, které by měli řešit nejen tuto problematiku, ale také možnost pořádání workshopů pro další zájemce, kteří chtějí s iPady ve speciálním (i běžném) školství začít. 

A naše další plány?  
- mobilní učebna pro žáky praktické školy.... 
Chcete se dozvědět více o tom, jak děti s iPady pracují? Sledujte ČT 2, 27.12.2011. pořad Klíč - magazín pro zdravotně postižené.
Comments